De evolutie van Daily Paper in 8 foto’s en 200 woorden

DAILYPAPER_web01

Het is fijn als mensen het snappen. Het is nog fijner als een merk het snapt. Het is super sick als een Amsterdams merk van 3 hardwerkende en hardgaande jongons het snapt. Daily Paper komt even full digitaal, forward, clean en innovatief met hun SS2016 lookbook.

Het Amsterdamse merk innoveert op het gebied van looks van streetwear naar menswear als van Charmander naar Charizard 🔥. De vrolijke prints zijn ingeruild voor aanwezige fonts, zwart, wit en een enkele grijstint. De modellen kijken boos, de achtergronden zijn kaal.

Daily Paper gaat van merk dat leuk was voor je kleine broertje, naar een merk dat leuk is voor je Rick Owens vrinden. Een bold ass move, maar wel een goeie. Daily Paper past nu iets meer tussen Olaf Hussein en Filling Pieces, de merken van hun vrienden in. Ook sluit de collectie wat beter aan op hun Blood for Mercy collectie.

Enige puntje van kritiek? De Afrikaanse heritage waar Daily groot mee werd is een beetje op de achtergrond geraakt, maar voor de day one fans zijn er nog genoeg classic items en herkenningspunten.

DAILYPAPER_web02
DAILYPAPER_web03
DAILYPAPER_web04
DAILYPAPER_web06
DAILYPAPER_web09
DAILYPAPER_web11
DAILYPAPER_web13

Want more? Het gehele lookbook inclusief sicke .gifjes is hier te bekijken. Kleding soon te shoppen op Dailypaperclothing.com.