90s Fashion Logo Madness – deze kleurrijke merken willen we meer zien

De 90s zijn weer helemaal een ding, en dat is goed. Genoeg zwart, genoeg grijs en genoeg donkerblauw gezien de afgelopen jaren. Klaar ermee.. Kleur is wat de wijzer van de 90s klok slaat. En dan vooral en graag met grote opvallende logo’s all over the place. De volgende merken mogen van ons helemaal weer gedragen worden.

Cross Colours
Cardi B gezien die met Bruno Mars optrad tijdens de Grammy’s? haar kleurrijke outfit was gemaakt van orginele 90s items van het merk Cross Colours. Het is jammer dat het merk niet meer actief is, want Cross Colours wist in de jaren 90s als geen ander hiphop en de 90s look te combineren. Gelukkig hebben we Cardi nog.

Naf Naf
Dit merk is tegenwoordig vooral actief als merk voor kinderkleding, maar wist in de jaren 90s te verassen met toffe jassen, gekke kleurencombinaties en die ultieme 90s look. Bring Naf Naf back, zouden wij zeggen.

Benetton
Het is jammer dat de huidige collectie van Benetton de kleurrijk heritage van het merk niet omarmt. De uitgesproken campagnes, rood, wit, blauw en geel en grote logo’s van dit Italiaanse merk worden gemist. Naja, misschien is jammer niet eens de omschrijving – het is een damn shame. Waar het merk altijd progressief was is het nu vooral oudbollig en zaai. Een beetje jammer, maar de oude Benetton hoort zeker in dit lijstje thuis.

Esprit
Juist ja, zo gaat die lekker. Esprit is een classic op vele gebieden maar weet ook die hele 90s trend naar het nu te vertalen. Dit is een merk dat moeiteloos van casual naar 90s switched, en vooral hun samenwerking met Opening Ceremony ademt het decennium van kleur, uitgesproken stijlen en grote opvallende logo’s. Het Esprit logo is uitgelezen geschikt om groot op shirts en broeken te drukken. Can’t go wrong.