Grote kans dat je voor je bedrijf een eigen bedrijfslogo hebt. Of je ‘m nu zelf hebt gemaakt of hebt laten ontwerpen: het doel van je logo is het zorgen voor herkenbaarheid. Logo’s worden goed opgeslagen en op die manier kunnen je klanten je weer makkelijker tegenkomen. Waar kun je jouw logo allemaal voor gebruiken? Van website tot verpakkingsmateriaal: we zetten onze tips op een rijtje.
Logo op je product
Verkoop je een product dat je opstuurt naar je klanten? Mooi: daar kun je je logo goed bij gebruiken! Probeer een manier te vinden om je logo te verwerken in je product. Dat werkt per productsoort natuurlijk weer op een andere manier. Ben je bijvoorbeeld fotograaf en stuur je foto’s op via een usb-stick? Laat daar je logo op plaatsen. Verkoop je zelf kleding? Zorg dat je hier in het klein je logo in verwerkt, op subtiele wijze. Om maar wat ideeën te noemen!
Logo op je eigen verpakkingsmateriaal
Als je een product opstuurt, heb je natuurlijk ook mooi verpakkingsmateriaal nodig. Maak daar tevens slim gebruik van: zorg dat je je logo terug laat komen in dit materiaal. Plak er bijvoorbeeld stickers op, of laat dozen bedrukken voor herkenbaarheid. Om alles netjes bij elkaar te laten passen, is het ook een goed idee om dozen op maat te bestellen: zo past jouw product er precies in. Op die manier heb je er duidelijk over nagedacht!
Extraatjes met je logo erop
Je kunt natuurlijk ook altijd denken aan extraatjes waar je je logo op plaatst. Die kun je uitdelen of cadeau doen bij de producten die je opstuurt. Denk aan visitekaartjes, pennen of totebags. Laat je logo lekker opvallen, dat werkt het best!
Online je logo inzetten: op je website
Ook online kun je je logo uiteraard goed gebruiken. Zorg dat je logo een prominente plek krijgt op je website: meestal bovenaan, zodat het logo meteen in het oog springt als iemand op je site terechtkomt. Het staat sterk om je logo op bijna iedere pagina van je website weer naar voren te laten komen. Zo kan het logo goed worden opgeslagen in het geheugen van je bezoekers.
Logo inzetten op social media
Vergeet verder niet om je logo in te zetten op social media. Stel je logo bijvoorbeeld in als profielfoto op kanalen zoals Facebook en Instagram. Of maak een overlay in een programma zoals Photoshop, waarmee je je logo eenvoudig kunt toevoegen aan afbeeldingen die je deelt via social media. Hoe vaker jouw logo in beeld komt, hoe groter de kans is dat je beter wordt onthouden!